lördag 2 februari 2013

Marklyft i Gävle!

Hej! Idag blev det bilfärd från Antonis gym här i Uppsala till Inshape 24 i Gävle. Ett riktigt underground gym! Känns väldigt hardcore när man kliver ner i källaren för att se massor med maskiner och bra stänger! Så hade jag bott i Gävle hade jag ju definitivt tränat där! Idag körde jag mark och är väl själv rätt missnöjd med resultatet. Tog det lugnt med schemat och gjorde minimum reps på 212,5kg (en 3:a) för att sedan dra 240 och göra test på 260kg. Gjorde dock ett riktigt dåligt första försök på 260kg och så andra försöket då tekniken satt lite bättre var ländryggen redan död. Dvs 260kg får bli en annan dag... Utöver det vart det lite knäböj där jag fick testa mina nya skor. Riktigt bra tryck i dessa skor och tror att jag kanske kan bli lite starkare i böjen nu framöver. :) Kände dock på "tyngre" vikter att ryggen var för trött så testade lite hacklift och sådant istället.

Mark 3,3,3*:
1x180kg
3x212,5kg
1x240kg
2xMISSx260kg (riktigt dåligt att missa dessa men skyller på 4h sömn inatt...)

Böj:
6x140kg (sen va ryggen död...)

Hacklift (räknar inte vikten på "släden"):
5x80kg
3x120
5x120
2x160kg

3sekunders pausböj (där man räknar högt.) :
2x3x120kg

Lekte lite sedan och gjorde bland annat en styrkevändning på 100kg men var inget seriöst...

Här är en film på marken. Fan man är inte vacker när man markar... Får försöka hitta en bättre vinkel till nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar