fredag 22 februari 2013

Bänkpress

Kunde inte hålla mig till imorgon så fick bli träning idag istället. Körde bröst, axlar och triceps och började med 10x3@65% med ca 60s paus mellan setten. Tog totalt runt 15 min att avklara och kändes extremt lätt och explosivt! Har nog även funnit vart jag ska hålla händerna. Fick för inte så länge sedan reda på att man får hålla hur smalt som man vill i bänken så har nu flyttat in händerna 1cm från ringarna och känns riktigt bra! Vart sedan lite komplement träning till bänken men var väl inget märkvärdigt.

Bänkpress med 1-2s paus på bröstet:
10x3x85kg (ca 65%1RM)

Militärpress 3,3,3*: (Kommer nog lägga om militärpressen framöver och försöka köra lite lättare och köra runt 5 reps. Tror det kommer att bli bättre så.)
3x50kg
3x57,5kg
3x65kg
3x5x50kg (brett grepp)

Smalbänk explosivt utan paus (ingen studs dock!!!). Körde rätt lätt och kände att jag säkert kunde bränt av 1-3 reps mer på varje sett men då ja inte hade någon pass så fegade jag lite.
3x100
2x105
1x110
3x100

Sälrodd:
5 set

Chins:
totalt 30 chins @ 95,3kg (kv @ 94kg utan skor)

Kördes sedan lite bicepscurl på 40kg och sen cyklade jag hem. Är bara att ladda om inför söndagen och hoppas att baksida lår har återhämtat sig då. :)

Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar