söndag 24 februari 2013

Lätta mark och ländryggsträning!

Idag har jag kört lite lätta marklyft och lite halvtunga böjar. Då jag är för svag i ländryggen så passar jag på att köra utan bälte när jag kör lätt mark. Körde dock med bälte i böjen just för att försöka få lite reps gjorda men måste säga att det känns väldigt onaturligt att böja just nu. Har känts konstigt sen jag körde monsterböjpasset senast. Kan vara så att jag inte återhämtat mig helt eller att jag har stelnat till lite i höften/baksida lår.

Marklyft: explosiva lyft utan bälte och ALLTID dött stopp i botten.
1x222,5kg
3x3x185kg

Böj 5,5,5:
5x115
5x132,5kg
5x150kg

Kronlyft: 15-20cm pall typ. kör dessa med nästan raka ben och utan bälte för att träna låsningen i mark och få lite extra tryck på ländryggen.
3x180kg
1x200kg (som mest, körde en hel del andra sett också)

Pausböj: Fick för mig att ja skulle köra pausböj med 0,3,6,9s paus (alltså 4 reps/set). Körde då att jag räknar högt och tar sedan ett stort andetag innan jag exploderar upp.

Som tyngst vart det 110kg på stången men körde nästan hela på 120.

Körde sedan lite strikta 5:or i dragonflags och lite baksida lår i en maskin.

Vart ett rätt så långt pass idag men jag tyckte det kändes helt okej ändå även fast kroppen inte var speciellt pigg. Hoppas på att böjen ska komma tillbaka och kännas mer naturlig bara!
Kommer för övrigt att försöka fixa fram mer bilder och videos då jag känner att jag varit väldigt dålig på det nu på slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar