söndag 3 februari 2013

Söndagsträning

Dagens huvudövningar var bänk och militärpress men det blev även lite tunga JM-pressar, biceps och lite skadeförebyggande träning. Tycker att det gick helt okej idag med tanke på att jag var helt förstörd i ländryggen sen igår. Hittade en bild som Lilian hade knäppt på ett försök på 260kg i marken. Fyller stången i alla fall. :) Synd att det inte gick upp mer än 5-10cm än va som syns på bilden... Men nästa gång så!
















Var även mitt första pass i bänken med de nya skorna och då det är mindre klack på dessa skor så är det svårare att få ner hälen i backen under lyften och därmed bli instabilare i min brygga.. Men det är något jag helt enkelt får vänja mig med. Gillar skorna starkt utöver det! (och dom är ju väldigt snygga också...)  
















Dagens pass: 
Bänk 
5x3 @107,5kg (missade en 3:a på fjärde settet men var bara för jag experimenterade lite) 

Militärpress 5,3,1*
5x50
3x57,5kg
3x62,5kg

JM-press:
8x80
3x90 och 95
2x100

Vart sedan 3 set baksida axlar i maskin och var även dags för veckans bicepsträning som vart 4set med Ez-stången. 

Kände att vänstra axeln låg lite konstigt och lyckades inte få den att komma rätt med mina vanliga knep så blev att köra "outies" och efter ett tag så hoppade den tillbaka i rätt läge. Körde dock lite extra sådant efter för att motverka sådant i framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar