onsdag 30 januari 2013

Benträning!

Blev ben idag istället för imorgon (torsdag) som vanligt och detta är för att jag ska till Gävle på lördag och köra mark bland annat. Vill ju gärna vara pigg då! Idag var det i alla fall knäböj på schemat. Filar fortfarande massor på tekniken men känns bättre och bättre tycker jag. Idag testade jag att försöka skjuta fram höften i övre halvan av knäböjen. Utöver böj och pausböj så försöker jag träna upp lite höftmuskler då jag tror det ska hjälpa i böjen. Bland annat så är det ju hip thrust som gäller då... Är ju helst en övning man kör när inte många människor är där men idag var det packat med folk när man körde detta och man såg nästan flera tänka "vad håller killen på med?" men ska man utvecklas så får man tåla det!



Böj 3,3,3*,+"lätta" singlar:
3x122,5
3x140kg
4x157,5kg (failade på 5:e...)
1x165kg
1x175kg

Pausböj:
3x3x135kg

Hip thrust i smithmaskin:
10x90, 100
8x100kg

 outies för höft:
3set

vadpress
3set

dragonflags: (filmade även här idag för att se hur det såg ut.)
3x6

crunches:
10x60, 70kg

Vart även lite stretching för höft, rygg, vad osv. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar