torsdag 7 februari 2013

Träning på UTK

Som rubriken lyder så tränade jag idag på UTK (Uppsala tyngdlyftningsklubb) och jag kommer att provträna där på lördag och söndag också. Men så som det känns nu så börjar jag träna där istället för mitt nuvarande gym. Är ett gym som nästan är helt anpassat för min träning! Massa stänger och bra ställningar! Hantlar och maskiner har visserligen Antonis bättre men jag använder ju knappt sånt.
Körde böj idag och testade på lite olika delar på gymmet. Hade väl inte direkt någon formtopp idag men tror det har att göra med att jag råkat tappa så mycket i kroppsvikt på dom senaste dagarna. Idag vägde jag 92,3kg på morgonen som är lite för min del (rutorna framme till och med).

Knäböj: 5,3,1*
5x132,5kg
3x150kg
2x165kg

3s-pausböj utan bälte:
3x3@117,5kg

Explosiv bänk:
5x2x100kg

Benpress extremt brant variant:
5x280kg som mest

Boxsquats (superbred stans):
3x5@100kg

avslutade sedan med good morgnings och dragonflags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar