lördag 16 februari 2013

Kan man träna och tävla i allt?

Var på gymmet tidigare idag och körde bröst, axlar och triceps. Träningen gick väl helt okej och klarade det jag tänkt att jag skulle göra. Är dock väldigt inspirerade att träna på ett tyngdlyftargym! Blivit sugen på att försöka lära mig tyngdlyftartekniker och kanske tävla i det också. Pratade även med en tjej på gymmet idag som tyckte att jag skulle ta mig till Uppsalas strongman gym. Har länge velat pröva på strongman då det verkligen är en utmanande sport!
Får se hur det blir med detta men just nu är det styrkelyft som gäller. Fick höra tidigare i veckan att det kommer vara en tävling på i SL på UTK i mars så jag tänkte vara med och tävla där och försöka få lite tävlingserfarenhet. :) 

Dagens pass:
Bänk (medelgrepp med kort paus): 
5x3x110kg (fegade på något set och gjorde bara 2:a då.) 

Militärpress 5,3,1*: 
5x52,5kg
3x60kg
3x67,5kg 

Pushpress: 
3x70kg
3x80kg 
1x90kg (nästan 2) 

Explosiv smalbänk (kort stopp):  
3x3x100kg

explosiv Smalbänk (långt stopp): 
1x100
1x110kg (var riktigt explosiv) 
3x3x80kg 

Vart sedan 5 set biceps som avslutning. Riktigt tråkigt med bicepsträning men vad ska man göra? 
Har nu även ätit massor med mat för att ladda lite inför morgondagens markpass. Är riktigt mör i ben/ ländrygg så får se om det blir några resultat... Kommer försöka filma lite lyft också. :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar