torsdag 21 mars 2013

massor med böj och bänk

Hej! körde i tisdags ett bänkpass där det blev rätt mycket repsträning och körde (till och med) några lätta 10:or. Vart ett kort pass då jag skrivit tenta strax innan jag åkte och tränade och då var allmänt seg i kroppen. Min "nya" teknik i bänken börjar fungera bättre nu och jag tycker och tror att denna gång kan jag kanske öka lite i vikt (håller tummarna!). Känns verkligen som att det är dags att lägga på några kilon även där!

Över till dagens träning:
Idag började jag med böj, gick över till bänk och sedan tillbaks till böjen för att köra lite singlar. Efter det var det ett försök till pausböj och sedan lite partialböj från plintar. Sitter nu här och är allmänt mör i benen. Förstår inte riktigt varför?
Har även börjat fundera på om det är dags att börja om i 531 schemat då jag känner att det är svårt att fullfölja set med mer reps än *. Men det är rätt logiskt då jag är inne på min 8:e cykel i både bänk och böj!  

Böj 3,3,3*:
3x127,5kg
3x145kg
3x165kg

Bänk 5,5,5*
5x82,5
5x95
5x107,5kg (med paus på 3 av 5)

böj singlar:
175kg som mest
bommade 180 då jag gjorde ett dåligt lyft och redan var mör från tidigare ^

partialböj från plintar, typ gammelgubbedjup
2x170
2x180
1x190
1x200 (med håll i typ 20s?)

Ska försöka få upp några bilder till bloggen nu framöver. Typ skaffa en banner? ser ju förjävligt ut här. haha. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar