fredag 19 april 2013

Viktvana i bänk!

Hej! Igår körde jag ett pass med väldigt mycket tävlingslyft i bänken just för att nöta in tävlingsformen och bli van med stora vikter! Började på 100kg och ökade 2,5kg varje sett till jag gjorde en rätt stabil singel på 120kg och då jag bestämde mig att stanna.

Gick då över till klossbänk (körde med kort paus på klossen och var nog en 8cm kloss). Här gick jag upp på 135kg som mest och kändes väldigt lätt! Men valde även här att inte gå högre utan körde istället lite sälrodd och sånt innan jag åkte hem.

Imorgon är det tänkt att jag ska köra lite lätta mark och öva lite starter men lär inte bli så stora vikter. Kanske 220 eller möjligtvis 240 om jag skulle bli väldigt sugen. Så ska komma ihåg att ladda kameran idag så jag kan filma några fina lyft imorgon. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar