torsdag 16 maj 2013

Distriktsrekord och vanlig torsdagsträning

Efter en hel del strul verkar resultaten från tävlingen den 4/5 har kommit in och det är nu officiellt att jag har distriktsrekordet i mark och totalt i -93kg junior klassen i Dalarna. Känns kul att slå två rekord redan första tävlingen. Men det kommer såklart mera rekord! :)














Bild från 252,5kg lyftet.


Till dagens träning: Har fortfarande lite ont i mitt vänstra knä så tog det lite lugnt i böjen. Körde även "SL-böj" efter, där jag lägger stången på baksida axlar istället för trapsen och även står lite bredare. Kör detta för att det blir bra komplement till min vanliga böj/mark då det bygger mycket baksida lår osv. Sen så är det en teknik som jag tror att jag senare kommer kunna hantera mer vikt i. 

Knäböj: 5,3,1*
3x127,5kg (tänkte fel) 
3x145kg
3x162,5kg 

SL-böj: (Vart mest teknik övande men även något halvtungt sett) 
3x140kg 

Pinnbänk: (går ner och lägger stången på bröstet, sjunker ner ur bryggan så stången vilar på pinnarna, trycker upp mig igen så jag nuddar stången och pressar)
3x3x100kg 

Markrodd: (drag från marken och sedan rodd mot magen) 
3x5x120kg

Sälrodd: 
5x90kg
5x80kg
8x80kg




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar